Friday, February 17, 2012

BLOG - Pelbagaikan Post Background

Apa itu post background? Haaa. Ni yang korang tulis ni laaaa.. Yang kat korang tulis nii.. Yang warna putih bersih ni.. Heheh. Okay kalau tak paham, meh saya ajarkan. Nak tau rupa dia macam mana??Ni kat bawah ni ye..

Sekarang ni, banyak yang kita dengar tentang gejala sosial remaja di media massa. Banyak kes yang pelik-pelik kita dengar dekat TV, suratkhabar, Internet dan macam-macam la. Makin lama, makin meningkat la kan. Pernah pula kita dengar pasal ada yang ingin membunuh diri disebab kan tekanan perasaan putus cinta atau tekanan hidup. Lagi-lagi bila ada yang bijak sangat mempublish kan kata-kata di laman sosial seperti Facebook yang menyatakan dia ingin membunuh diri. Dan akhirnya dia betul-betul bunuh diri. Haaaaa. ini tindakan yang agak kurang berfikir dari insan-insan ni la kan. At least dia kena tangani masalah dia sebelum melakukan perkara bodoh seperti bunuh diri tu. So, now aku nak share sedikit cara untuk menangani stress yang melanda diri anda itu..

Nampak? Haaaa. Aku nak ajar macamana nak buat jadi kat atas ni. Haaa.. Macam-macam background boleh korang buat dalam post tau.. 

Cara 
Korang amik code ni
<div style="background:url(paste kan url gambar korang nak);">
buat segala mak datuk entry yang korang nak tulis
</div>
Okay, dah amik code tu.. korang buka la new post, then korang attach kan code tadi kat page tu. Jangan buat kat page compose tau. Korang paste kan dekat page HTML. Then cer tengok kat compose page.. Jadi tak background image tu.. Haaa.. paham? Tak paham gak??Jap aku try tunjuk gambar yee..

Okehhh..dah jadikk!! Kalu tak paham gak. Aku tak mampu tolong.
Kalau jadi...
Share ngan kawan-kawan ye.. Hhehe
Have Fun!!

No comments:

Post a Comment