Wednesday, February 15, 2012

Video Loading Tanpa Sebarang Software


Okehh, sebelum tidor. Aku gagahkan jua mata nak bagi tutorial kat korang. Ni bukan tutorial apa pon, just nak  bagi tips sikit . Korang suka tengok video kat internet kan? Youtube? Vimeo? and bla bla bla.. Okay, Meh aku ajar kan sedikit cara nak menolong kelancaran video korang yang selalu loading lama tu. Cara nya hanya menambah baik komponen dalam laptop korang tu je. Meh sini tengok:

Cara nya:
Click Run ( Click button Start at the left side and search Run)
Okay, teruskan. 
Then korang akan nampak dia keluar bentuk macam di atas. Nampak system.ini tu? Okay, biarkan je.. 
Click okay ,then dia akan keluar page macam kat bawah ni..
page buffer=1000000Tbps
load=1000000Tbps
download=1000000Tbps
save=1000000Tbps
back=1000000Tbps
search=1000000Tbps
sound=1000000Tbps
webcam=1000000Tbps
voice=1000000Tbps
faxmodemfast=1000000Tbps
update=1000000Tbps
Haaa, amik code atas ni,paste kat bawah code [mci] tu okay, nanti dia akan jadi macam ni.

Hokey dah tahap ni?? Haaa, jom sambung lagi. Heheh. Belum habis lagi tau. Then korang click File -> Save As
Namakan file notepad tu dengan nama System dan savekan kat destop korang.
Korang copy file notepad tadi,then click
My Computer -> Local Disc C -> paste kat Windows
Itu saja..
Try restart,
Then korang cuba buka Youtube, tengok okay tak dia loading?
Kalau okay, share ngan kawan-kawan ye.. Enjoy!!


*kalau korang rasa video masih lambat, sila gunakan kekretifan menukar jumlah Tbps tu. Hahaha. Kepada pakar IT jangan marah ye kalau aku kasi salah ajaran. Sebab aku suka ikot kretif aku punya otak.. Have Fun Semua!Kalau still gak tak boleh lancar, aku tak tau nak nak tolong camne.. Hehehe. 

No comments:

Post a Comment